Adobe Search&Promote

4

Search and Promote (S&P) je, jednou větou, nástroj na fulltextové vyhledávání ve webové prezentaci. V tomto článku bych chtěl nastínit jak S&P funguje. Nejprve je ale potřeba vysvětlit proč vlastně vůbec řešit vyhledávání na webu a proč na to použít placený nástroj.

Máte web kde nabízíte/vystavujete/prodáváte velké množství položek. Položky mohou být produkty, služby, dokumenty, články, atd. Velké množství pak znamená, že pouze dobře navržená struktura prezentace už nestačí na nalezení konkrétní položky. V položkách proto musí být možné vyhledávat. Otázka ale zní "Jak?". Co vlastně má vyhledávač najít?

Více...


Výkon regulárních výrazů v Java

5

Když jsem programoval jednu aplikaci narazil jsem na zvláštní chování na produkčním prostředí. Pomocí profilace nástrojem Java Visual VM bylo jednoduché během chvíle dohledat, že velký čas aplikace tráví zpracováním regulárních výrazů. Pak stačilo pár malých změn a rázem aplikace začala regulární výrazy zpracovávat mnohem efektivněji.

Více...


Akka: Actor model a use cases pro výkonné paralelní systémy

2

V Etneteře pod taktovkou Karla Smutného, organizátora Czech Scala Enthusiast, proběhly dva workshopy zaměřené podle přání Etneteráků na Akka framework přinášející čerstvý vítr do končin paralelního programování. V tomto článku se podíváme na základní principy aktorů a příklady aplikací, ve kterých se  mohou aktoři uplatnit.

Více...