Vývoj na lokále I (úvod)

Tento článek je úvod k minisérii o vývoji na lokále. Lokální vývoj přináší pohodlí a efektivitu a je pro většinu lidí běžnou praxí, ale i tak znám jedince, kteří stále raději vyvíjejí na „develech“. Nemluvím teď o případech, kdy na daném projektu dělám jednou za rok.

Hlavní důvod, proč vyvíjet na lokále, je efektivita práce. Odpadá tak neskutečně otravné a zdlouhavé kolečko „naprgat, zbuildovat, nasadit, počkat až to naběhne, proklikat se na požadovanou stránku, otestovat, opravit, zbuildovat, …“. Určitě se každému z vás stalo, že „Eclipse tomu pageletu vygeneroval protected konstruktor“ a vy jste museli zahájit výše popsané kolečko odznovu. Tomu se dá vyhnout, chce to ale malinko trpělivosti a času.

Největší překážkou, která je většinou zodpovědná za to, že člověk raději preferuje vývoj na develu, bývá neochota investovat těch pár hodin do přípravy lokálního prostředí. Další častý argument je, že to nemá smysl, že se to stejně pořád mění. S tím bych ne tak úplně souhlasil. Ano, šablony se mění rychle, ale to vás často netrápí. Ne vždy potřebujete pro svůj vývoj i nejnovější šablony, a pokud ano, dá se to řešit (export šablony či lépe export celého projektu). Jednou za čas je dobré si udělat přeplach dle produkce, ale to už není tolik práce. Jsem přesvědčen, že každý, kdo vyvíjí lokálně, mi potvrdí, že ta investice do přípravy prostředí se mnohonásobně vyplatí nejen z hlediska času, ale i z hlediska pohodlí vývoje.

V příštím díle se podrobněji podíváme na to, jak si projekt lokálně rozběhat.

Článek obsahuje 1 komentář

  • Michal Ševčenko

    1
    S tím se nedá než souhlasit, ještě bych dodal, že je možné jít ještě dál a vyvíjet proti testům. Což znamená ještě trochu víc práce navíc, ale ušetříme si i klikání na lokále a test nám pak zůstane napořád, můžeme ho spouštět třeba v rámci buildu.
    Například pro vývoj a testování pageletů si myslím že napsat jednotkový test se rozhodně vyplatí.