Article has 12 comments

  • birkof

    1
    Zajímavé, ale jsem moc srab na to, bych to zkusil. Navíc bych se bál křečových žil.
  • Pari

    2
    Nebylo by špatné přidat i nějakou fotografii pracoviště :-)
  • v6ak

    3
    Velmi zajímavé. Chtěl bych to vyzkoušet. Jen moc nevím, co si na ten stůl dát, abych se nebál shození notebooku.

    Docela se ale bojím toho soustředění.

    Na druhou stranu, napadá mě tu jiná věc v kombinaci s pomodorem: Pokud budu během pauzy chtít dělat něco u počítače, tak si s tím sednu. Tak budu mít dvě polohy, jednu pracovní a druhou odpočívací. To by mohlo i tomu soustředění pomoct.

    BTW, nějak mi ve Firefoxu nefunguje ten formulář, inputy na přezdívku, mail a antispam nezobrazují text. Vyplňoval jsem s Firebugem v ruce.
  • Evilcroco

    4
    Stání je dle mého názoru ještě méně vhodné než sezení na správné židli. Parádní cesta na vybudování křečových žil. Já mám výborné zkušenosti s klekadlem. Je to takové polosezení, poloklečení a dá se na tom i krásně protáhnout, nebo nohy hodit dopředu do takového podepřeného stoje/sedu. Bolesti zad mě přešly, hvízdání v uších od skříplé krční páteře taky. Díky přehazování nohou z kleku do polostoje se zapojují různé svaly a změnou ploch/váhy kterýma se opíráte se krásně masírují holeně, lýtka, zadek a částečně i stehna. Takže to je dobré i na křečové žíly. Rozhodně doporučuji.
  • janakthomas

    5
    O stání u PC přemýšlím už nějakou dobu, ale myslím si, že by se to mělo střídat. Tedy udělat si dvě pracoviště a v průběhu dne občas sedět, občas stát. Tohle mi přijde jako skok z extrému do extrému.
  • Milan K.

    6
    @birkof: Tak křečáky můžeš mít i ze sezení. Výhoda toho stání je v tom, že máš větší volnost k pohybu - oproti sezení, kdy seš vlastně v pasti té židle. Ale proti těm křečákům je asi fakt dobrý se často pohybovat ať už člověk sedí nebo stojí.

    @Pari: já myslim, že si dokážeš představit smějícího se člověka stojícího u stolu s počítačem :D, ale možná zkusíme něco nafotit

    @v6ak: jj, u nás ve firmě se zkoušely různé typy vysouvacích stolů a některým lidem, co to zkoušeli, vyhovovalo ty stoly během dne posouvat a střídat sezení a stání. Já si nesedám, protože vim, že bych se už nezvedl :).

    @Evilcroco: no vida, klekátko ani neznám

    @jonakthomas: asi je pravda, že je lepší to střídat. Já už u práce stojim teď šestým měsícem a celkem jsem si zvyknul. A spíš mě bolí záda, když sedím na nějaké poradě.

    Každopádně asi by se hodilo sehnat nějaký ty fotky (možná máme i z toho období, kdy jsme testovali ty stojací stoly), takže bych to trochu víc popsal v nějakém dalším článku :).
  • karat

    7
    Stáním se člověk žádným obtížím nevyhne. Úplně nejlepší je omezit sezení u počítače mimo práci (opravdu to jde). Hodně se mi osvědčilo na sezení používat míč nebo "balanční" podložku na židli. Ze začátku z toho ale docela dost bolí svaly na zádech, takže to nejde vydržet moc dlouho. Na tloustnutí stačí chodit 3-4 týdně půl hodiny běhat. Dost se mi osvědčilo mít činky vedle stolu s počítačem. Když se zaseknu pár minut si hraju s činkama a krásně si vyčistím hlavu.
  • Hynek

    8
    Ja jsem problem s bolestmi zad uspesne vyresil pomoci specialni klekaci zidle http://www.varierfurniture.com/Collections/Work/Variable-balans-R/. Velka vyhoda oproti klasickym klekackam je ta, ze nesedite staticky, naopak, zidle vas motivuje k houpani. Pohyb behem sezeni zlepsuje celkovou mobilitu a pozornost. Myslim, ze je to rozumny kompromis mezi klasickym sezenim a stanim.
  • martin

    9
    Spominane krcove zily mozu pomerne efektivne skoncovat s podobnymi experiemntami (staci sa pozriet na rodicov - ma niekto z nich tento problem? ak hej, sance su vysoke). Plus to moze v dlhodobom meradle narobit paseku s chrbticou, klbmi atd. - ludske telo je vyvinute na pohyb (chodza, beh), nie na statie, ani na sedenie.
    Riesenie je jednoduchsie - realne robit sport. Mam stastie na zamestnavatela, takze namiesto klasickeho prazdneho pokecu cez obed chodim do posilky, 3x tyzdenne rozne cviky, 2x beh (plus samozrejme vikendy). Da sa cvicit cokolvek, nemusi ist vobec o naberanie svaloveho objemu. Samozrejmostou je zmiznutie akychkolvek bolesti chrbatu & sije, clovek sa citi skvelo (nie, SKVELO), je stastnejsi, mozog slape lepsie ako po 10 kavach, a ja sa napriklad vylozene tesim do prace, aj v pondelok.
    Ale pozor, nie je cesta spat, a moze sa stat ze z teba bude aktivnejsi clovek! ;)
  • Milan K.

    10
    @Hynek: dik za link na klekací židli - to vypada opravdu zajimave

    @martin: S tim pohybem souhlasim - ono vkuse stát ani nejde :). Ale spíš jsem měl na mysli (jak jsem psal v článku), že pokud bych si měl vybrat mezi stáním a sezením, tak teď s odstupem času bych bral určitě stání.
  • korem

    11
    Dobrej článek, když jsem si hledal práci (přes timone.cz) a nakonec i našel, tak tam to měli taky zařízené na stání. Nejdříve sem na to docela koukal, protože jsem se s tím vůbec nesetkal, ale teď už jsem si zvyknul. Nestojím sice celou pracovní dobu, ale třeba půlku a můžu to fakt doporučit ať si to každý alespoň vyzkouší :)
  • saigon

    12
    to je hovadina az mi je na gracku z tohodle clanku

    tak sezeni ti nevoni uz jo chlapecku jeden ja bych te hnal do saigonu na 12h smeny do vyroby na linky tahat se z kusy od 10kg do 50kg plechy a zakladat je to by sis pak rad jeste sednul !!! taovy zvast stat pri praci je jedno z nejhorsich co existuje tak jak stoho boli paty to kdo nezazil saigon jako ja nema ocem vykladat !!!

    a do saigonu bych uz nesel ani za zlatou cihlu mecisne robit fuj blah !!!